hye u all.. have a nice days.. good luck .."/>

Pengikut

Khamis, 14 Jun 2012

indah..



ISRA' MIKRAJ,,,

Hening malam gelap yang membungkus 
Desir angin tiada kedengaran 
Gemuruh suara memanggil 
Membangunkan Rasul dari tidurnya

Jibril berwajah putih bersih
Bersayap bergemerlapan
Dari Mekah ke Sidratul Muntaha
Buraq menawan tujuh petala
Membelah langit

Langit perak bertatahkan bintang
Bergantungan rantai-rantai keemasan
Tiada iblis dan juga syaitan
Dapat mendengarkan rahsianya Tuhan

Tabir akhirat disingkapkan
Membenarkan apa yang diwahyukan
Dosa pahala dijelaskan
Dipamerkan tiap pembalasan

Langit perak bertatahkan bintang
Bergantungan rantai-rantai keemasan
Tiada iblis dan juga syaitan
Dapat mendengarkan rahsianya Tuhan

Dipertemukan dengan Nabi-nabi
Diperlihatkan ragam malaikat
Diperbentangkan hari kebangkitan
Diwajibkan lima waktu sembahyang

Isra' mikraj yang amat panjang
Disingkatkan menjadi semalaman
Sukarnya untuk dipercaya
Hanya keimanan yang membenarkannya.. :)


SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Khamis, 19 April 2012

shadow of the day..

I close both locks below the window.
I close both blinds and turn away.
Sometimes solutions aren’t so simple.
Sometimes goodbye’s the only way.
And the sun will set for you,
And the sun will set for you.
And the shadow of the day,
Will embrace the world in grey,
And the sun will set for you.
In cards and flowers on your window,
Your friends all plead for you to stay.
Sometimes beginnings aren’t so simple.
Sometimes goodbye’s the only way.
And the sun will set for you,
And the sun will set for you.
And the shadow of the day,
Will embrace the world in gray,
And the sun will set for you..
And the shadow of the day,
Will embrace the world in gray,
And the sun will set for you..
And the shadow of the day,
Will embrace the world in gray,
And the sun will set for you

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

thanks too adrina syg !



hye sume.. selamat ari jmaat.. ari yang indah kn.. kaum adam akan ke masjid menunaikan solat jumaat.. berbaju melayu.. hehe..
ok balik kepada title.. ari ahd lepas.. ak menjadi driver terhrmat kepada adrina sayang.. aku bwk dye pegi jalan2 n anto dye kt busten coz dye hendak ke kemaman.. bercuti katenye.. hehe.. coz pani ye kne g plkn dh.. good luck ye kt plkn ekg.. hehe.. then adrina yg sunnguh baik hati nim blanje sy shelai bju.. aw aw aw.. baik kn dye.. semoge murah rezeki n berlimpah ruah rzeki psni ek.. thanks a lot ye.. kate dye hrge baju tu x setanding dgn perhbungan sahabat nie.. sunguh mulia hati dye.. ape pom trime ksih byk ye syg.. hehe.. ok korang nop tgk dop bju tu ? ni dye.. sekali dgn tuan dye ek.. 
/
/
/
/
/
/
/

petak2 gitu kn.. hehe..
hehe.. thanks ye syg..

ok ni la adrina tu.. sweet kn.. 


sekian terime ksih.. jupe lagi yee.. tata..


SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Selasa, 27 Mac 2012

Summer after high school when we first met
We make up in your Mustang to Radiohead
And on my 18th Birthday
We got that chain tattoos

Used to steal your parents’ liquor
And climb to the roof
Talk about our future
like we had a clue
Never plan that one day
I’d be loosing you

And in another life
I would be your girl
We keep for of promises
Be us against the world

And in other life
I would make you stay
So I don’t have to say
You were the one that got away
The one that got away

I was dreaming you were my Johnny Cash
Never one we got the other We made a pact
Sometimes when i miss you
I put those records on

Someone said you had your tattoo removed
Saw you downtown singing the Booms
Its time to face the music
I longer amused

And in another life
I would be your girl
We keep full of promises
Be us against the world

And in another life
I would make you stay
So I don’t have to say
You were the one that got away
the one that got away
The one o o o o (X3)
The one that got away

Bridge:
All these money can’t buy me a time machine (No o o o)
Can’t replace you with a million rings (No o o o)
Shoulda told you what you meant to me (WO o o o)
Cause now i pay the price

And in another life
I would be your girl
We keep for of promises
Be us against the world

And in another life
I would make you stay
So I don’t have to say
You were the one that got away
The one that got away
The one o o o o (X3)

And in another life
I would make you stay
So I don’t have to say
You were the one that got away
The one that got away





SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Isnin, 13 Februari 2012

valentine tu haram :)

hye kawan2 sekalian alam.. anda anda anda chat @ tidak ? harap2 chat la semuanye ye.. ok back tu title.. esop 14.2 kn hari valentine bagi pasangan2 kape.. tapi ! sebagai umat islam kite dop leh sambut yee.. sbb pe ? sbb tu mengikut ajaran owg bkn islam.. kita kn org islam so pnda2 la ikot.. tapi ad gk yang x ikot kn.. tetap smbut gk.. nk ikot sgt owg bkn islam tu.. xbek, dose.. owg bkn islam bertepuk bile kte smbut.. coz niat sek2 ye emang nop hncurkan islam agame yang suci nin. so x pyh laa ikot ye.. nk sambut bagai.. sekadar mengigat sesama kite jew.. k laa sekian.. hehe..:)





SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Selasa, 7 Februari 2012

kenapa ALLAH temukan kita dengan owg yg salah.. :)

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja… tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.
1. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
2. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
3. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
4. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
5. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…
6. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
7. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
8. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
9. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.
Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.
Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..
PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Ahad, 5 Februari 2012

phone ilang !!

4.2.2011 dlm pkow 8 pagi lbih2 ckit fon aku ilang.. aduh lnsung dop sdor.. rezak laa.. sdih guh laa.. memori card !! adus laa.. dhlaaa byk memories !! aduhlaa.. tapi ak dop thu lnsung jatuh mne fon tu.. ckit dop sdor.. cuai sgt ekpom.. abg yie, sory ak wak ilang tpom mu.. sory sgt2.. tapi aku dop sengaje pom.. nop wak gane adop rezeki la tu kn.. adusss.. tapi mlm tu aku dpt fon baru daa.. hahaha.. yahuu.. thank mum.. bersyukur yg amat sgt.. aku nk g renew blik no lme tu.. coz no tu amat bernilai n berharge.. ad suke n duke.. kawan2 yg contact aku dop dpt tuh tnggu dlu ek.. sori.. k salam..

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Khamis, 2 Februari 2012

sebalik senyuman tersembunyi kesedihan.. :)

haloo.. story mory lagi..
hidup sesorang x pernah law x diuji kn.. cume ujian yg berbeza kn.. ad yang dasyat, hebat, n mcm2 ag.. ALLAH xkn bagi seseorang tu dugaan luor kemampuan seseorang tu kn ? tapi kebanyakan ad yang dop redho tentang ketentuan tuh.. bile kne dugaan ckit ngeluh, ptus ase n cam2 ag r.. aku pom x terkecuali.. kdg2 perasaan tu akn ad walaupom mcm mne.. kadang2 bile fkir mla ad hikmah disebalik dugaan tuh.. cume ats dri sndiri nk harungi nye gane kn.. n ALLAH bagi sume dugaan tu cume nk try kte kn.. sabo ke fedup ke kn.. kdg2 ble aku dlm keadaan gitu ak amt memerlukan situasi yg memahami tuk aku luoh kn segala galanya.. alhamdulilah.. aku ad bebarapa owg yang leh kuat tuk hadapi sume tu.. family, kawan.. kwn ? yip yang btol2 aku sayang n cintai.. selalu bersama.. terima kasih kawan especially nabila,adilla,mimi,aisyah n yang lain pom ttap di hati.. sayang deme.. muah <3<3 walaupom mcm2 berlaku tapi still ade.. k laaa.. semoga akan terus berkekalan.. AMIN.. sekian.. jpe ag..

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Selasa, 31 Januari 2012

thanks sayang 'ADRINA'

hye u all.. lame da x update blog.. now, aku nk update la nie.. hehe.. ADRINA ? sape tu ? kawan aku laa.. tdi aku,nabila n adrina g mkn.. adrina belanje wuu.. baik kn dye.. sbb dye keje.. aku x kje xleh laa nk belanje.. haha.. belanje diri sndiri jew.. haha.. lame x jupe td hai byk laa bercerite.. zaman2 koloh dlu pom ad gop selit2 ckit.. haha.. to : adrina thanks yamyam coz sudi lanje aku n nabila td.. INSYAALLAH suatu ari ekg aku lop lanje mu.. tapi dop thu la ble agoknye ekg.. haha.. k laa ckup lu stakat nie.. coz aku mls nop naip2.. haha.. tadaa :)

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Ahad, 29 Januari 2012

jadi gop posen.. hahah..

Loghat Terengganu + Orang Putih::...^__________^
class 2 kn...ha3...

1. Dog Rock - tak berdaya
2. Go Stern - mengundur
3. La' Bond - berbohong
4. Senyap Two Path - senyap sunyi
5. Tawor Hell Bear - teramat tawar
6. Score Then - skodeng/mengintai
7. Bay Watch - kenduri
8. Stamp Bond - banyak
9. Car Bat - panjat
10. Masin Peacock - terlalu masin
11. There Nil - manja
12. Go Head - kayuh
13. Go Red - pengasah pensil
14. Dog Ju Went - tidak bertegur sapa
15. Suka Sir Lock - ketawa terbahak-bahak
16. Sir Lock - kunci
17. The Pair - hidung berair
18. Pair Went - terkeluar dari laluan
19. Key Dick - pendek atau kecil
20. Jer Back - muka sedih
21. Sho York - terkupas
22. Don't Now Por - becak
23. Dare Back - montel
24. The Rent - tidak jelas
25. Ju Went - baik
26. Bear Cher - bernanah
27. Kayu Roll - pembaris
28. Kambing The Road - kambing jantan berjanggut panjang
29. Lamb Back - tilam
30. To Back - keluar

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Sabtu, 21 Januari 2012

Isnin, 9 Januari 2012

alhamdulilah !! syukur !!

syukur dengan kurniaan tuhan.. terima kasih TUHAN !! dulu derita n penuh keperitan.. tapi sekarang ! alhamdulilah gembira.. berkat kesabaran.. alhamdulilah.. 

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

rohaidadine of copyright !! love !!