hye u all.. have a nice days.. good luck .."/>

Pengikut

Isnin, 5 Disember 2011

akhirnya !!

YA ALLAH.. akhirnye ak abis gak spm.. perasaan aku x tahu nk kate laa.. sdih ad.. gmbire pom ad.. gud bye smk seri nilam.. hehe.. erm da ssoh la nk jpe kwn2.. adop da kne bgun pg,iron bju sek,homework,study.. no more !! hehe.. tapi ad se lagi keje blum selesai kne myg hjat byk n bertawakal.. YA ALLAH mudah2han result aku baik.. amin.. takot nye ble mikir sal result nie lak.. bkn main suke sekali lagi td bdk2 nie abis spm daa.. haha.. sekarang mase nk g rd papers laa.. jual sume ktas2.. haha.. buku2 leh bagi kt bdk2 yang bakal nek form 4 n 5 thun dpn.. lelong2.. haha.. sekarang aku pikir nk cari keje la plk.. haha.. nk duet,duet.. hehe.. tapi x thu nk kje pe.. hehe.. mls ag r nk care.. nk enjoy hepi tamat spm lu nih.. hha.. fren2.. tlong doakan result sy baik ek ble kuor nanti.. haha.. k laa.. jpe lagi.. bye..

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Ahad, 4 Disember 2011

alangkah agung nye hari ini !!



Antara Peristiwa-peristiwa atau Kejadian besar ketika 10 Muharram yang MESTI Masyarakat Islam ketahui --->>> Hari Peristiwa ini yg BAKAL menjelma pada hari: 
( ISNIN - 10 MUHARRAM 1433 bersamaan 5 Dis 2011 )


1. Hari pertama Allah menciptakan alam.

2. Hari Pertama Allah menurunkan rahmat.

3. Hari pertama Allah menurunkan hujan.

4. Allah menjadikan 'Arasy.

5. Allah menjadikan Luh Mahfuz.

6. Allah menjadikan Malaikat Jibril.

7. Nabi Adam a.s. dicipta.

8. Diampunkan dosa Nabi Adam a.s. setelah bertahun-tahun memohon keampunan kerana melanggar larangan Allah.

9. Nabi Idris a.s. diangkat darjatnya oleh Allah dan Malaikat Izrail membawanya ke langit.

10. Diselamatkan Nabi Nuh a.s. dan pengikutnya dari banjir besar selama enam bulan dan bahtera baginda selamat berlabuh di puncak pergunungan.

11. Nabi Ibrahim a.s. dilahirkan di kawasan pedalaman dan terselamat dari buruan Raja Namrud.

12. Nabi Ibrahim a.s. diselamatkan Allah dari api Raja Namrud.

13. Nabi Yusuf a.s. dibebaskan dari penjara setelah meringkuk di dalamnya selama tujuh tahun.

14. Nabi Yaakub a.s. telah sembuh buta matanya ketika kepulangan anaknya Yusuf di hari tersebut.

15. Nabi Ayub a.s. disembuhkan dari penyakitnya.

16. Nabi Musa a.s. telah diselamatkan daripada tentera Firaun dan berlakunya kejadian terbelahnya Laut Merah.

17. Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa a.s..

18. Nabi Yunus a.s. selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam.

19. Kesalahan Nabi Daud a.s. diampuni Allah.

20. Nabi Sulaiman a.s. dikurniakan Allah kerajaan yang besar.

21. Nabi Isa a.s. diangkat ke syurga ketika diburu oleh tentera Rom untuk menyalib baginda.

22. Saidina Hussein ibni Ali telah syahid akibat dibunuh dengan kejam di Karbala oleh tentera khalifah Bani Umaiyyah iaitu Khalifah Yazid

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

jalan2 lagi..


hye sume ? tgh wtpe tu ? chat ? da mkn ke blum ? hehe.. byk nye soalan.. haha.. ok2.. now aku nk cerita.. law xnk bace xpe.. sbb ni kn blog sy.. diari sy kn.. hehe.. guraw jep.. ok tadi aku ade klas mpv kt sek.. maklumlah ari selase nim nk exam da.. arap2 dpt jwb n result yang gempak.. haha.. ok lps blik klas tadi.. aku, acik, ain, n teah g jalan2.. bkn se tmpat bertempat tempat g jln.. adoyai.. ikot ke sek2 nim derak aje laa.. x dduk diam laa.. tapi best.. mndi ujan lak tuh.. bese la cuace kt trg nie ad hujan ad panas ad mendung.. nk banjir kn.. tapi emang da bnjir pom.. haha.. td first, g mkn lu dht cafe matt.. lapar2 kne la mkn dlu nanti adop tenage nk jln2.. hahah.. lps tu kami pegi lepak dkt pantai batu buruk.. rama gle org..

hehe.. lpas tu kami pergi ter@lagoon@masjid terapung.. duk lepak2 lagi.. haha tgh syok lpak2, sembang2, galok2 ujan pom trun.. haha.. deras2 kmi stat moto n tembo kate org terengganu.. haha pastu g jln kt pantai pandak lak.. haha.. tapi x leh duk lme pom ujan dgn labatnye trun.. abis basah.. hahah.. tapi kami x ksah pom bsah2.. mcm adop prasaan jew kn.. hahah bese la bdak2 lagi.. spm x abih ag pom g jln2 daa.. haha mcm2 laa.. ok bile da sakit pnggang duk ats moto lame2 kami pom balimk laa.. pergh lengoh mlek.. hahah.. tapi best.. k laa.. tu jew nk ckp.. hehe.. len kli kalau g jln lagi kite cite lagi ek.. k laa ngtuk daa.. letih pom ad ckit2.. haha k laa selmat mlm sume.. jupe lagi.. bye.. <3

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Khamis, 1 Disember 2011

Dikatakan :-
۞ Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
۞ Surah Yasin dapat menghi lan gkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
... ۞ Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
۞ Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.
Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, dikatakan juga:-
۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je...
۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga.
۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah.
۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang.
۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke....
Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke.
۞ Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya.
۞ Syaitan kata, 'JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG!


SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Rabu, 30 November 2011

da masuk bulan 12 da kite sume nim !!

hye u all !! pe kabo ? arap2 chat la sume2 ye !! ari nim da 1.december da kn.. bulan terakhir bagi tahun 2011 nie kn.. sekejap jew rse kn.. pejam celik pejam celik da nk abih tahun.. n x lame lagi aku da nk abih spm n beday aku akn tibe.. hehe.. tapi rse cam khilangan sgt2 !! huhu :( plan aku lps spm ni nk ambik lsen kete.. heheh.. x sabar gile da rase nk pndai bwk kete !! tapi beday aku last2 baru tibe so lmbat lagi la aku nk ckup umor nk bt lesen.. hehe.. kwn2 aku da nk dpt P aku baru ketor2 nk bwk kete sambil ditemani cg bitara di seat sebelah.. haha aku arap sgt nati kluar result aku nangis sbb kjayaan bkn kegagalan.. arap sgt yang aku target tu aku dpt betol2.. AMIN.. doakan saye ye kawan2.. :) sementare nk tngu keluar result kalaw bleh aku nk kje ckit2.. nak cri duet poket bab kte owg2.. hehe.. kan best law ade duet sendiri leh beli mcm2 kan.. boros k ? eh x laaa.. hehe.. x pyh susah2 nk mtk dgn owg len.. hehe.. kan33.. k la ye len kli update lagi !! hehe !! k bye sume..

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Selasa, 29 November 2011

aku beci mlut mu yg xdk insurans tuh.. n mulut mu yang 24 jam nk kate kt org mcm2 tuh.. sekian !!

SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Ahad, 27 November 2011

sokey !! kutkan lagi team yep !!

salam.. hye bloggies.. korang tgk bola x ? erm :( malaysia da kalah kan kpd bahrain yang bah lagi ujan tuh.. tapi nk bt mcm mne kan da xde rezeki.. mybe mlm nie kalah mybe lain2 hari menang lagi.. malaysia kan gagah !! tabik spring malaysia !! jgn kite pndai nk maki2 jew.. kite mstilah trus bagi sokongan lagi.. lps nie mesti harimau kite mengaum pnye.. lagipom da bagus n perfect da malaysia main tadi.. nok2 nazmi fais mansor !! x sngke lak kn.. cute gila !! haha <3 bkn senag nk bleh 2 gol tu kn.. malaysia tetap di hati laa.. ong kee swee msti trus bangkit lpas nie.. go go go.. teruskan kecemerlangan !! buang yang da berlalu.. yang akan berlaku lakukan yang terbaik ok !! i love u mlaysia..marilah kite pakat sokong tanoh air kite nim.. jgn panda nop maroh2 jew.. k bye <3 
       
kebanggaan kami !! love u !!


SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

Sabtu, 26 November 2011

go on heart !!

Every night in my dreams
I see you. I feel you.
That is how I know you go on.
Far across the distance
And spaces between us
You have come to show you go on.
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you’re here in my heart
And my heart will go on and on
Love can touch us one time
And last for a lifetime
And never go till we’re one
Love was when I loved you
One true time I hold to
In my life we’ll always go on
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you’re here in my heart
And my heart will go on and on
There is some love that will not
go away
You’re here, there’s nothing I fear,
And I know that my heart will go on
We’ll stay forever this way
You are safe in my heart
And my heart will go on and on



SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

love you malaysia !!

SALAM.. hye sume.. akhirnye MALAYSIA menang.. sanggup berhempas pulas selame 120mnit akhirnye menang gok.. kagumnye aku dengan negara aku nim.. badrol bakhthiar i love lah.. haha.. syabas r kt player2 sume.. cian plok tgk indonesia.. tapi nk wak gane kn rezeki malaysia mlm nie.. same2 gagoh tapi gagoh negara ambe ag.. MALAYSIA.. k lah go hitam putih go.. teruskan kebangkitan harimau kite.. auumm.. k lyn video nim lu ek.. k bye..



SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

untungnye !!

1.) Dia bekerja denganTuhan..jadi 'kilang 'manusia.Tiap-tiap bulan  
dia diberi cuti bergaji penuh..7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya. 

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari.Cuti ini bukan cuti suka  hati
tapi,  cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki
tak ada  cuti dari sembahyang...sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya.. 

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita,sepanjang dia mengandung
Allah   sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi,seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? 

Marilah kita pegang kepada tali Allah.  
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin,itu dianggap mati syahid..  
Allah izinkan terus masuk Syurga..Untuk orang kafir dia tak dapat masuk  Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.  

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami:seluruh  
 kebaikan suaminya,semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung. 

5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan
Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.. 

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak
nak masuk syuga tanpa suaminya,jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. 

Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah
lagi di akhirat.Kalau seorang isteri asyik merungut,mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini. 

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain. 

Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya. 

Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak  
derhaka denganNYA........ 


SUKE YANG SAYA TULIS ? LIKE LA YEP.. HEHE..

rohaidadine of copyright !! love !!